Oddajemy do Państwa dyspozycji poniższy Poradnik Pacjenta – zbiór najważniejszych informacji dotyczących zasad panujących w naszej placówce. Mamy nadzieję, iż poniższy poradnik okaże się dla Państwa pomocny w należytym przygotowaniu do pobytu w Szpitalu Rehabilitacyjnym “Jantar”.

Szpital Rehabilitacyjny „JANTAR” w Jantarze świadczy usługi rehabilitacyjne w ramach umowy z NFZ.

Świadczenia rozpoczynają się obiadem pierwszego dnia pobytu a kończą się śniadaniem ostatniego dnia pobytu.

W dniu przyjazdu pacjent jest przyjmowany przez personel medyczny, odbywają się konsultacje lekarskie oraz adaptacja do warunków oddziału.

W dniu wyjazdu pacjent otrzymuje kartę wypisową z zaleceniami dotyczącymi dalszej rehabilitacji i leczenia, recepty oraz opcjonalnie zwolnienie lekarskie.

Dzień pierwszy i ostatni są dniami bez zabiegów.

Pacjenci obligatoryjnie nie mogą być wypisani w dniu, w którym korzystali z zabiegów rehabilitacyjnych.

W Szpitalu obowiązuje identyfikacja pacjentów – noszenie opaski.

Istnieje możliwość wykupienia i skorzystania z dodatkowych zabiegów rehabilitacyjnych.

 

PROSIMY ZABRAĆ ZE SOBĄ:

  1. Dowód osobisty
  2. Oryginał skierowania lekarskiego na rehabilitację ogólnoustrojową (o ile nie został wysłany do naszego oddziału pocztą)
  3. Całość posiadanej dokumentacji medycznej z dotychczasowego leczenia szpitalnego i ambulatoryjnego
  4. Wygodny strój sportowy, dresy, koszulki gimnastyczne, obuwie sportowe osobne do treningów na sali gimnastycznej
  5. Rzeczy osobiste, przybory toaletowe, pidżamę, kapcie, kostium kąpielowy, czepek , ręcznik kąpielowy
  6. Obuwie na basen i do ćwiczeń w wodzie
  7. Bawełniany strój przeznaczony do korzystania z kriokomory ogólnoustrojowej: bawełniane podkolanówki, rękawiczki, opaskę na uszy, krótkie spodenki. Istnieje możliwość zakupu stroju bawełnianego na miejscu.
  8. Aktualnie przyjmowane przez Pacjenta wszystkie leki (na cały okres pobytu).

WAŻNE INFORMACJE:

  • Szpital Rehabilitacyjny „JANTAR” nie udziela przepustek pacjentom leczonym w ramach umowy z NFZ
  • Inne planowane świadczenia medyczne, których termin pokrywa się z pobytem w Szpitalu Rehabilitacyjnym „JANTAR”, jest Pan/Pani zobowiązany/a przełożyć na inny termin

 

Opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej

  1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana przez zakład opieki zdrowotnej:
    1) do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych (…);
    2) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
    3) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych (…);
    4) za pośrednictwem środków komunikacji    elektronicznej;
    5) na informatycznym nośniku danych.
  2. Udostępnienie dokumentacji do wglądu na miejscu, po uprzednim uzgodnieniu terminu, jest bezpłatne.
  3. Za udostępnienie dokumentacji medycznej przez sporządzenie jej wyciąguodpisukopii lub wydruku, na informatycznym nośniku danych, przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) w przypadku dokumentacji medycznej prowadzonej w postaci papierowej (…) podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych może pobierać opłatę, w wysokości określonej w obowiązujących przepisach*.
  4. Przedmiotowa opłata nie jest pobierana w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej:
    1) pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie w wyżej wyszczególniony sposób (…);
    2) w związku z postępowaniem w sprawie przyznania świadczenia kompensacyjnego prowadzonym przez Rzecznika Praw Pacjenta;
    3) w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych (…);
    4) w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji oraz Agencji Badań Medycznych.

 

 

  1. Odpłatność za dokumentację medyczną. Podstawa wyliczenia.
 

Maksymalne opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
– w okresie 01.06.2023 r. – 31.12.2023 r.

Podstawa wyliczenia – wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale 1 strona wyciągu albo odpisu 1 strona kopii albo wydruku Dokumentacja medyczna na informatycznym nośniku danych
I kwartał 2023 r.
7 124,26 zł
maks. 0,002
przeciętnego wynagrodzenia
maks. 0,00007
przeciętnego wynagrodzenia
maks. 0,0004
przeciętnego wynagrodzenia
14,25 zł 0,50 zł 2,85 zł

Wydział Obsługi Klientów i Profilaktyki

Podstawa prawna:

*Art. 28 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1876 z późn. zm.).

Obowiązki Podmiotu Leczniczego w razie śmierci Pacjenta

  1. Obowiązki Podmiotu Leczniczego w razie śmierci Pacjenta określają:
  • Przepisy ustawy o działalności leczniczej,
  • Przepisy Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 kwietnia 2012 r. w sprawie sposobu postępowania podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne ze zwłokami pacjenta w przypadku śmierci pacjenta,
  • Wewnątrz zakładowa procedura porządkowa.
  1. Pielęgniarka dyżurna niezwłocznie zawiadamia lekarza dyżurnego i Ordynatora o śmierci Pacjenta przebywającego w Szpitalu, zwanego dalej „osobą zmarłą”.
  2. Lekarz, o którym mowa w ust. 2, po przeprowadzeniu oględzin, stwierdza zgon i jego przyczynę oraz wystawia kartę zgonu.
  3. W przypadku przeprowadzania sekcji zwłok stwierdzenie przyczyny zgonu następuje po jej przeprowadzeniu.
  4. Ordynator lub upoważniony lekarz Oddziału niezwłocznie po stwierdzeniu zgonu osoby zmarłej zawiadamia wskazaną przez Pacjenta osobę lub instytucję, lub przedstawiciela ustawowego, o śmierci osoby zmarłej.
  5. Po wystawieniu karty zgonu przez lekarza, o którym mowa w ust. 2, pielęgniarka niezwłocznie przekazuje ją do kancelarii Szpitala.
  6. Szczegółowe zasady postępowania w razie śmierci Pacjenta w Szpitalu określa wewnątrzzakładowa procedura porządkowa.

Szpital ze względów bezpieczeństwa jest monitorowany.

Celem monitoringu jest:

  1. Uniemożliwienie dostępu do pomieszczeń Szpitala osób nieuprawnionych i niepożądanych zarówno w godzinach pracy, jak i poza godzinami pracy pracowników;
  2. Zapobieganie wszelkim czynom zabronionym, w szczególności chuligańskim (zniszczenie mienia, kradzieże, itp.) i ustalanie sprawców czynów zabronionych zarówno w godzinach pracy, jak i poza godzinami pracy pracowników;
  3. Zapewnienie bezpiecznych warunków pracy;
  4. Zapewnienie ochrony mienia, bezpieczeństwa i poufności danych, dokumentacji, tajemnicy przedsiębiorstwa oraz Pacjentów zarówno w godzinach pracy, jak i poza godzinami pracy pracowników;
  5. Nadzór nad funkcjonowaniem Szpitala
  6. Monitoring funkcjonuje całą dobę.
  7. Rejestracji i zapisu na nośniku fizycznym podlega obraz (wizja) z kamer systemu monitoringu
  8. System monitoringu w pomieszczeniach Szpitala składa się z:
    • kamer rejestrujących zdarzenia wewnątrz i zewnątrz pomieszczeń;
    • urządzeń rejestrujących i zapisujących obraz na nośniku fizycznym;
  1. Elementy systemu monitoringu w miarę konieczności są udoskonalane, wymieniane i rozszerzane.
  2. Pracownicy Szpitala oraz Pacjenci są poinformowani o funkcjonowaniu w pomieszczeniach systemu monitoringu.
  3. Objęcie pomieszczeń monitoringiem jest oznakowane tabliczkami informacyjnymi (piktogram, informacja o administratorze systemu, celu monitoringu, podstawie przetwarzania, czasie przechowywania zapisów z monitoringu oraz prawie osób zarejestrowanych przez system monitoringu).
  4. Czas przechowywania danych na nośniku uzależniony jest od wielkości dysku i wynosi od 6 do 12 tygodni.
  5. Kopie zapasowe nie są wykonywane, a nagrania są usuwane automatycznie po zapełnieniu dysku w rejestratorze.
  6. Przedłużenie terminu jest możliwe wyłącznie na wniosek uprawnionego na mocy odrębnych przepisów organu.
  7. W wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, na wniosek osoby trzeciej, właściciela/zarządcy nieruchomości, pracowników, przedstawiciela Szpitala zarejestrowany obraz z systemu monitoringu może zostać zabezpieczony.

Zasady wykorzystania zapisów monitoringu:

  1. Urządzenie rejestrujące i zapisujące znajduje się w gabinecie dyrektora danej lokalizacji. Podgląd zapisanych nagrań możliwy jest na komputerze, po podłączeniu się do urządzenia rejestrującego.
  2. Osoby upoważnione do obserwowania nagrań z monitoringu określone zostały według stanowiska w §1.
  3. Osoby upoważnione do obserwowania nagrań z monitoringu zobowiązane są przestrzegać zasad ochrony osób podlegających monitoringowi (obowiązują tu zasady ochrony danych osobowych).
  4. Dane te udostępnia się uprawnionym instytucjom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych, np. Policji, Sądom, Prokuraturze. Nośnik z materiałem archiwalnym może być nagrany i przekazany organom ścigania na ich pisemny wniosek w celu wyjaśnienia prowadzonej sprawy.
  5. Osoby, które mają wgląd w obraz zarejestrowany przez monitoring wizyjny mają świadomość odpowiedzialności za ochronę danych osobowych.